Manisa'da, Yunusemre ilçesine bağlı Akgedik Mahallesi TOKİ 2. Etap bölgesinde vatandaşların yıllardır yaşadığı içme suyu sorununa neşter vuruluyor. Sık sık arızalarla ve kesintilerle gündeme gelen mevcut hat, Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü'nün başlattığı kapsamlı bir altyapı yenileme çalışmasıyla tarihe karışacak.
KRONİK SORUNLARA KESİN ÇÖZÜM
Sahada yapılan teknik incelemelerin ardından harekete geçen MASKİ, 1 kilometrelik içme suyu ana şebeke hattını tamamen yenileyecek. Bu dev yatırımla birlikte, ekonomik ömrünü tamamlamış ve arızaların başrol oyuncusu haline gelmiş bina branşman bağlantıları da yenilenecek. Böylece, artık geçmişte yaşanan o can sıkıcı su kesintilerine veda edilecek ve bölge halkına daha sağlıklı, daha kesintisiz bir su hizmeti sunulacak.
BAŞKAN DUTLULU: "TEK DERDİMİZ AKGEDİK'İN SU SORUNUNU TAMAMEN ÇÖZMEK"
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, projenin önemine dikkat çekerek, "Akgedik TOKİ bölgemizde, içme suyu altyapısında yıllardır devam eden ciddi bir sorun var. Bunun en büyük sebebi, geçmişte TOKİ müteahhidinin yaptığı kalitesiz imalattır," dedi. Dutlulu, 15 milyon TL'lik ihalenin bir parçası olarak hayata geçirilen yaklaşık 1 kilometrelik hat değişiminin, kot farkı nedeniyle sık sık patlayan borulara ve kronikleşen arızalara son vereceğini belirtti. "Tek bir derdimiz var o da Akgedik’in su sorununu tamamen çözmek," diyen Başkan Dutlulu, bu yatırımın bölge için önemli bir adım olacağını vurguladı. MASKİ'nin bu çalışması tamamlandığında, Akgedik TOKİ 2. Etap'ın içme suyu altyapısı modern bir yapıya kavuşacak, su kayıp-kaçakları önlenecek ve bakım maliyetleri düşecek.







