Ankara Büyükşehir Belediyesi, EGO Bisiklet Kampüsü’nde, ortaokul öğrencilerine yönelik bisiklet eğitimi programı düzenliyor. Bu eğitimler, Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi’nin uzman eğitmenleri eşliğinde hem teorik hem de uygulamalı olarak gerçekleştiriliyor.
BİSİKLET KÜLTÜRÜNÜ GELİŞTİRMEK AMACINDAYIZ
EGO Genel Müdürlüğü, bu eğitimlerle Başkent’te bisiklet kültürünü geliştirmeyi, sürdürülebilir ulaşım bilincini yaygınlaştırmayı ve gençlere güvenli sürüş alışkanlıkları kazandırmayı hedefliyor. Batıkent Çakırlar’daki Bisiklet Kampüsü, eğitmenler Murat Görücü ve Yalçın Kemal Uslu tarafından öğrencilere güvenli bisiklet sürüşü hakkında bilgiler veriyor.
GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN TEORİK VE PRATİK EĞİTİMLER
Eğitim programı, çevre dostu ve sağlıklı ulaşım modellerinin desteklenmesinin yanı sıra, öğrencilerin trafikte bilinçli ve saygılı bir şekilde yer almalarını sağlamayı amaçlıyor. EGO Genel Müdürlüğü Projeler Şube Müdürü Ceren Boztepe, bugüne kadar binden fazla öğrenciye bisiklet sürüş eğitimi verdiklerini belirterek, öğrencilerin teorik eğitimle trafik kurallarını öğrenip, ardından pratikte bu bilgileri uygulama fırsatı bulduklarını ifade etti.





