Malatya Vakıflar Bölge Müdürlüğü, Muharrem ayı dolayısıyla Malatya, Elazığ ve Tunceli'de yaşayan toplam 12 bin kişiye geleneksel aşure ikramında bulunacak. Bu anlamlı etkinlik, Vakıflar Genel Müdürlüğü'nün hayır şartları arasında yer alan bir gelenek olarak sürdürülüyor.

AŞURE DAĞITIMI BAŞLADI
Malatya'da ilk aşureler, 100. Yıl İl Halk Kütüphanesi önünde kurulan stantlarda vatandaşlara dağıtıldı. Malatya Vakıflar Bölge Müdürü Adem Bacanlı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü'nün ülke genelinde muharrem ayı vesilesiyle aşure ikramları gerçekleştirdiğini belirtti. Bacanlı, Malatya'da bugün Eğitim ve Araştırma Hastanesi önü ile kütüphane önünde olmak üzere iki farklı noktada 3 bin kişilik aşure dağıtıldığını, yarın ise Kernek Karagözlüler Camii'nde 3 bin kişilik daha dağıtım yapılacağını aktardı.

ÜÇ İLDE ON BİNLERE ULAŞACAK
Malatya'daki ikramların yanı sıra, Elazığ ve Tunceli'de de aşure dağıtımları yapılıyor. Adem Bacanlı, üç ilde gerçekleştirilecek bu etkinliklerle toplamda 12 bin kişiye ulaşmayı hedeflediklerini vurguladı. Bu organizasyon, hem gelenekleri yaşatmayı hem de toplumun farklı kesimlerini bir araya getirmeyi amaçlıyor.




