Bursa Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü tarafından, kızıl geyiklerin av turizmi amacıyla ava açılmasına yönelik ihale sürecinin başlatılması, çevrecilerin büyük tepkisini topladı.
ÇEVRECİLERDEN AÇIKLAMA
Z Doğa Derneği, Bursa'nın simge türlerinden biri olan kızıl geyiklerin av ihalesine konu edilmesini kabul edilemez bulduklarını vurguladı. Yapılan yazılı açıklamada, kızıl geyiklerin yalnızca bir yaban hayvanı değil, aynı zamanda Bursa'nın doğal ve kültürel mirasının önemli bir parçası olduğu ifade edildi. Derneğin logosunda da yer alan kızıl geyiğin, doğaya ve yaban hayatına verilen önemin bir göstergesi olduğu belirtildi.
KORUMA İHTİYACI VURGULANDI
Açıklamada, "Kızıl geyik, yüzyıllardır bu toprakların sessiz tanığıdır" ifadesiyle, bu türün orman ekosisteminin önemli bir unsuru olduğu ve korunması gerektiği vurgulandı. Dernek, Bursa'daki kızıl geyik popülasyonuna dair kamuoyuyla yeterli bilgi paylaşılmadığını belirterek, av ihalesi kararının toplumda ciddi soru işaretleri oluşturduğunu savundu. Ayrıca, kızıl geyiklerin mevcut durumu hakkında şeffaf bilgi paylaşımının yapılması gerektiği ifade edildi.
KORUMA YERİNE AVCILIK TARTIŞMASI
Z Doğa Derneği Başkanı Zeynep Göksu İnayet, genç çevreciler olarak kızıl geyiklerin av turizmi kapsamında ihale edilmesine karşı olduklarını dile getirdi. İnayet, "Korunması gereken bir türün, devlet kurumlarının koruma ve çoğaltma çalışmaları yürüttüğü bir türün avlanmasının teşvik edilmesi kamuoyunda haklı tartışmalara neden olmaktadır. Önceliğin avcılık değil koruma olması gerektiğine inanıyoruz" dedi. Dernek, ayrıca yaban hayatının tüm toplumun ortak mirası olduğunu vurgulayarak, kızıl geyiklerin ekonomik bir faaliyet olarak değerlendirilmesine karşı çıktı. Açıklamanın sonunda, doğa severleri ve ilgili kurumları kızıl geyiklerin korunması için ortak sorumluluk almaya davet etti.







