Bursa Valiliği, artan sıcaklıklar ve orman yangını riskine karşı yeni tedbirler aldığını duyurdu. Yapılan açıklamada, 20 Haziran-15 Ekim 2026 tarihleri arasında ormanlık alanlara girişlerin yasaklandığı belirtildi.
YASAK KAPSAMINA ALINAN ALANLAR
Valilik tarafından belirlenen piknik ve mesire alanları, milli parklar ve tabiat parkları dışındaki tüm ormanlık alanlar giriş yasağı kapsamına alındı. Bu alanlarda piknik, yürüyüş ve sportif faaliyetler yapılabileceği, ancak diğer ormanlık alanlara girişin yasak olduğu vurgulandı.
YANGIN TEDBİRLERİ ARTIRILDI
Valilik, ormanlık alanlarda ateş yakılması, mangal yapılması ve her türlü ateşli faaliyetin yasaklandığını açıkladı. Ayrıca, anız ve diğer bitki örtülerinin yakılmasına da izin verilmeyeceği belirtildi. Yangın riskine karşı ekin hasatlarında biçerdöverlere su tankerleri eşlik edecek ve denetimlerin artırılacağı ifade edildi.





