Elazığ'ın Keban ilçesinde, 'Bir Destandır Çanakkale' Projesi kapsamında 40 öğrenci, milli mücadelenin kalbi Çanakkale'ye doğru yola çıktı. Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen ve Keban Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü tarafından organize edilen bu anlamlı geziyle, Keban Çok Programlı Anadolu Lisesi öğrencileri 5 günlük bir tarih yolculuğuna adım attı.

TARİHİN İZİNDE BİR YOLCULUK
Düzenlenen görkemli bir törenle uğurlanan 40 öğrenci, iki koordinatör eşliğinde otobüslerle Çanakkale'ye hareket etti. Kurum Müdürü Murat Keskin, projenin önemine vurgu yaparak, gençlerin Çanakkale ruhunu yerinde deneyimleme ve tarihi mekanları bizzat görme fırsatı bulacaklarını belirtti. Keskin, bu tür projelerin gençlerin tarih bilincini ve aidiyet duygusunu güçlendirmeyi hedeflediğini sözlerine ekledi.
GEZİ ROTASI VE HEDEFLER
Öğrencilerin milli mücadelemizin en kritik dönüm noktalarından biri olan Çanakkale Zaferi'nin izlerini yakından görmeleri amaçlanıyor. Gezi programı kapsamında Kilitbahir Kalesi, Namazgah Tabyası, Seyit Onbaşı Anıtı, Şahindere ve Soğanlıdere Şehitlikleri, Şehitler Abidesi, tanıtım merkezi, 57. Alay Şehitliği ve Conkbayırı gibi tarihi ve manevi önemi büyük noktalar ziyaret edilecek. Bu ziyaretler sayesinde gençlerin tarihlerini daha iyi anlamaları ve milli değerlerle bütünleşmeleri hedefleniyor.






