Türkiye, kruvaziyer turizminde göz kamaştırıcı bir yükselişle adından söz ettiriyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun paylaştığı son veriler, bu alandaki muazzam gelişimin altını çiziyor. Yılın ilk beş ayında limanlarımıza demir atan kruvaziyer gemisi sayısı ve bu gemilerle gelen yolcu sayısı, son yılların en parlak rakamlarına ulaşmış durumda.
MAYIS AYI VERİLERİ REKOR TAZELEDİ
Bakan Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, yalnızca mayıs ayında Türkiye limanları 169 kruvaziyer gemisine ev sahipliği yaparken, bu gemilerle gelen yolcu sayısı da 257 bin 897'ye fırladı. Bu rakamlar, son 14 yılın mayıs ayı verileri arasında kaydedilen en yüksek seviyeler olarak dikkat çekiyor. Bu durum, Türkiye'nin deniz turizminde bir cazibe merkezi haline geldiğinin en somut göstergelerinden biri olarak kabul ediliyor.
YILIN İLK BEŞ AYINDA 455 BİN YOLCU AĞIRLANDI
Genel tabloya bakıldığında ise tablo daha da sevindirici bir hal alıyor. Yılın ilk beş aylık diliminde toplamda 324 kruvaziyer gemisi Türkiye limanlarını ziyaret etti. Bu gemilerle ülkeye gelen yolcu sayısı ise tam olarak 455 bin 580'e ulaştı. Bakan Uraloğlu, bu başarının, Türkiye'nin küresel kruvaziyer turizmindeki payını her geçen gün artırdığını ve ülkenin bu alandaki konumunu daha da sağlamlaştırdığını vurguladı. Limanlara gösterilen bu yoğun ilgi, Türkiye'nin kruvaziyer rotalarındaki stratejik önemini de pekiştiriyor.





