Erzurum, Ardahan, Ağrı, Erzincan, Iğdır, Kars ve Tunceli'deki öğrenciler, dün düzenlenen törenlerle karnelerini alarak yaz tatiline merhaba dedi. Bu bölgelerde eğitim gören yüz binlerce öğrenci, bir eğitim-öğretim yılının daha sona ermesinin mutluluğunu yaşadı.

KARNE DAĞITIM TÖRENLERİ VE VALİLERDEN ÖĞÜTLER
Erzurum'da Vali Aydın Baruş'un katılımıyla gerçekleşen törende, öğrencilere karneleri dağıtıldı. Baruş, öğrencilere yaz tatilini verimli geçirmeleri, bol bol kitap okumaları ve spor yapmaları yönünde tavsiyelerde bulundu. Kentte toplamda 157 bin 726 öğrenci, 1338 okulda karne heyecanı yaşadı. Ardahan'da Vali Mehmet Fatih Çiçekli, Merkez Cemal Zekiye Vatan İlkokulu'ndaki anaokulunda öğrencilerin karne sevincine ortak oldu. İl genelinde 14 bin 207 öğrenci, 1224 derslikte eğitim öğretim yılını sorunsuz tamamladı. Erzincan'da ise Vali Hamza Aydoğdu, Belediye Başkanı Bekir Aksun ve İl Milli Eğitim Müdürü Hacı Ömer Kartal ile birlikte öğrencilere karnelerini takdim etti. Bu ilde 41 bin 526 öğrenci, 253 okulda karne sevinci yaşadı.

DOĞU ANADOLU'DA EĞİTİMDE BİR YIL DAHA SONA ERDİ
Diğer illerde de benzer coşku hakimdi. Ağrı'da 126 bin 140 öğrenci, 985 okulda karnelerini alırken, Iğdır'da 52 bin 708 öğrenci, 302 okulda eğitim yılını tamamladı. Kars'ta Vali Ziya Polat, öğrencilerin karne sevinçlerine ortak olarak iyi tatiller diledi; il genelinde 53 bin 676 öğrenci, 625 okulda karnelerini aldı. Tunceli'de ise Vali Şefik Aygöl, Hoca Ahmet Yesevi İlkokulu'ndaki törene katılarak öğrencilere her karnenin emekle yazılmış bir yılın hatırası olduğunu hatırlattı. Tunceli'de toplam 10 bin 242 öğrenci, 97 okulda karne heyecanı yaşadı.




