Sağlık Bilimleri Üniversitesi (SBÜ) Erzurum Tıp Fakültesi, ilk mezunlarını muhteşem bir törenle uğurladı. Erzurum Şehir Hastanesi Konferans Salonu'nda düzenlenen törende, uzun ve meşakkatli bir eğitim sürecini tamamlayan 45 genç hekim, meslek hayatlarına ilk adımlarını attı.

ANADOLU'NUN YENİ HEKİMLERİ SAHNEDE
Törende konuşan Erzurum Valisi Aydın Baruş, mezun gençlerin sevincine ortak olmanın mutluluğunu dile getirdi. Baruş, "Mazisi 6 yıla dayanan Erzurum Tıp Fakültemizin ilk mezunlarını vermesinin sevincini şehir olarak yaşıyoruz. 45 kardeşimiz Erzurum Tıp Fakültemizin ilk mezunları olarak tarihteki yerini aldı." diyerek, gençlerin ülkenin dört bir yanında insan sağlığına hizmet edecek olmasının gurur verici olduğunu vurguladı. Hekimliği sadece bir meslek değil, fedakarlık, sabır ve vicdan gerektiren kutsal bir vazife olarak tanımlayan Vali, mezunlara bilim, vicdan ve etik değerlerden ayrılmamaları öğüdünü verdi.

TARİHİ BİR MİRAS VE YENİ UMUTLAR
SBÜ Tıp Fakültesi Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın ise yaptığı konuşmada, mezunların omuzlarındaki cübbenin sadece bir kumaş parçası olmadığını, aynı zamanda Abdulhamid Han'ın 1903'te açtığı Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane'nin bir devamı ve Çanakkale'nin bir emaneti olduğunu belirtti. "Bu gençler artık doktor meslektaşlarımız, bu çocuklar Anadolu'nun ışığı ve vefakar sağlık çalışanı olacak." diyen Aydın, mezunları gururla selamladı. Fakülte Dekanı Prof. Dr. Özgür Dağ da, 370 öğrencisi bulunan fakültelerinin ilk mezunlarını vermesinin heyecanını yaşadıklarını, 45 yeni hekimin meslek hayatına atılacağını söyledi. Dönem birincisi İrem Nur Alantaş ise duygu yüklü konuşmasında, kendilerine yol gösteren hocalarına ve destek olan ailelerine teşekkürlerini iletti. Program, hekimlik andının okunması, cübbe giyilmesi ve kep atma töreniyle sona erdi.




