Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra'da düzenlenen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı'nda önemli bir müjde verdi. Şahin, burada Gaziantep Modeli'ni tanıtırken, metro projesi için gerekli yeşil finansmanın temin edileceğini açıkladı.
GAZİANTEP MODELİ VE YEŞİL DÖNÜŞÜM
Konferansta Gaziantep'in yeşil dönüşüm sürecini aktaran Başkan Şahin, bu süreçte elde edilen tecrübeleri diğer katılımcılarla paylaştı. “Yeşil Şehirlerden Yeşil Gezegene: Gaziantep Modeli” başlıklı sunumda, şehirdeki çevresel yaklaşımlar ve uygulamalar üzerinde durdu. Başkan Şahin, metro projesinin temelinin atılmasına yönelik yeşil finansman sağlamak için EBRD ile görüşmeler yapacağını belirtti. “Yarın metro ile ilgili son görüşmeleri yapacağız. Yeşil finansmanı bularak ülkemize, şehrimize dönmüş olacağız” ifadeleriyle müjdeyi verdi.
KÜRESEL SORUNLARA DEĞİNİŞ
Konferansın ikinci gününde, küresel ısınma ve orman yangınlarının günümüzün en büyük sorunları olduğunu vurgulayan Şahin, “Yeni bir dünya var, yeni terminolojiye göre bizim bütün dünyayla fikir birliği, eylem birliği, söylem birliği oluşturmamız lazım” dedi. Yeşil çimento ve yapay zeka gibi konulara da değinerek, gelecekteki projelerde bu unsurların nasıl entegre edileceğini ifade etti. Şahin, Gaziantep Modeli'nin dünya çapında bir model olma yolunda tüm güçleriyle çalışacaklarını belirterek, şehirlerinin korunması için gezegenin yeşil gezegene dönüşmesi gerektiğinin altını çizdi.







