İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, İstanbul'da sivil toplum kuruluşlarının (STK) temsilcileriyle bir araya gelerek, Türkiye'nin göç yönetimi stratejilerini ve geleceğe yönelik adımlarını değerlendirdi. Bakan Çiftçi, görüşmelerin ardından yaptığı açıklamada, ülkenin göç politikasının hassas bir denge üzerine kurulduğunu vurguladı.
GÜVENLİK VE İNSANLIK İLKELERİ
Bakan Çiftçi, Türkiye'nin göç politikasının, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde hem güvenlik hem de insanlık prensiplerini aynı anda gözettiğini belirtti. Toplantıda, göç yönetiminin geleceğine dair atılacak adımlar ve bu konudaki stratejiler üzerine kapsamlı istişarelerde bulunulduğunu ifade eden Çiftçi, "Sınırlarımızı ve kamu düzenimizi kararlılıkla korurken, insan onurunu, mazlumun hakkını ve kardeşlik hukukunu asla göz ardı etmiyoruz." dedi.
GÖÇÜN STRATEJİK FIRSATA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ
Çiftçi, doğru bir şekilde yönetilen göçün, üretim, yatırım, bilgi ve insan kaynağı açısından önemli stratejik fırsatlar sunduğunu dile getirdi. Bu bağlamda, devletin tecrübesi, milletin vicdanı ve sivil toplumun birikimini bir araya getirerek, ortak akılla geleceğin göç politikalarını şekillendirmeye devam edeceklerini söyledi. STK temsilcileriyle yapılan bu tür buluşmaların, göç konusundaki toplumsal hassasiyetleri ve ihtiyaçları anlamak açısından büyük önem taşıdığı belirtildi.





