Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, şehir genelinde yaya ve araç güvenliğini artırmaya yönelik çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Bu çerçevede, Gölcük'ün Ulaşlı Mahallesi'nde D-130 Karayolu üzerinde yapımı süren alt geçit projesi, hem trafik akışını iyileştirmeyi hem de yayaların güvenliğini sağlamayı hedefliyor.
BÖLGESEL ULAŞIMA KALICI ÇÖZÜM
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından Ulaşlı Mahallesi'nde hayata geçirilen alt geçit projesi, bölgenin ulaşım sorununa kalıcı bir çözüm sunmak amacıyla yoğun bir tempoda ilerliyor. Proje tamamlandığında, Ulaşlı sahili ile güneydeki iç kesimler arasında kesintisiz ve güvenli bir ulaşım bağlantısı kurulacak. Fen İşleri Dairesi Başkanlığı ekipleri, bu kapsamda bin metrelik yağmursuyu hattı ve 300 metrelik atık su hattı imalatını başarıyla tamamladı.
FORE KAZIK VE BETON İMALATLARI TAMAMLANDI
Projede son olarak 58 adet, her biri 22 metre uzunluğunda ve 80 santimetre çapında toplamda bin 276 metre uzunluğunda fore kazık imalatları gerçekleştirildi. Bu fore kazıklar için 625 metreküp beton kullanıldı. Döşeme ve yaklaşım plaklarının inşa edildiği alanda ise 260 metreküp beton ve 28 ton demir kullanılarak sağlam bir zemin oluşturuldu. Ayrıca, çalışmalar kapsamında 600 ton asfalt tabakası serimi de tamamlandı.
D-130 KARAYOLU ÇİFT YÖNLÜ TRAFİĞE AÇILDI
Büyükşehir Belediyesi'nin yürüttüğü çalışmalar neticesinde, daha önce yol daraltması yapılan D-130 Karayolu'nun tüm şeritleri, çift yönlü olarak yeniden trafiğe açıldı. Ekipler, U kesit betonarme istinat duvarı imalatının yanı sıra tünel içi temel ve duvar çalışmalarını sürdürecek. Altyapı çalışmaları nedeniyle bozulan sokaklarda ise yeniden asfaltlama çalışmaları yapılacak. Bu proje ile D-130 Karayolu'nun güneyinde yer alan 1047 Sokak ile kuzeyde bulunan 1019 Sokak, inşa edilecek alt geçitle birbirine bağlanacak. Alt geçidin tamamlanmasıyla birlikte araçlar ve yayalar, D-130 trafiğine takılmadan daha güvenli ve konforlu bir şekilde iç kesimlere ulaşım sağlayabilecek.







