Ticaret Bakanlığı, emlak alım satımında dolandırıcılığı önlemek ve kayıt dışılığı azaltmak amacıyla hayata geçirilmesi planlanan Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu başlangıç tarihini 1 Temmuz 2026'dan 1 Ekim 2026'ya ertelediğini duyurdu. Bu erteleme, sistemin daha sorunsuz bir şekilde entegre olabilmesi için bir fırsat olarak görülüyor.
Dolandırıcılığa Karşı Yeni Kalkan Gecikti
Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te yapılan değişikliklerle birlikte, alıcı ve satıcıların nakit, havale veya elektronik fon transferi yoluyla yapacakları ödemelerin tamamının veya bir kısmının, mülkiyet devriyle eş zamanlı olarak Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale getirilecekti. Bu sistem, hem dolandırıcılık ve sahtecilik gibi riskleri minimize etmeyi hem de para transferlerinin güvenli bir zeminde gerçekleşmesini amaçlıyordu.
Sistem Entegrasyonu İçin Ek Süre
Ticaret Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve diğer ilgili kurumlarla koordineli bir şekilde sistemin teknik altyapısı ve entegrasyon çalışmalarının devam ettiğini belirtti. Tüm bu süreçlerin eksiksiz tamamlanabilmesi ve sektördeki paydaşların mağduriyet yaşamasının önüne geçilmesi amacıyla zorunlu kullanım tarihi 1 Ekim 2026 olarak yeniden belirlendi. Bu erteleme, sektördeki profesyoneller ve vatandaşlar için daha sağlam bir hazırlık süreci anlamına geliyor.





