İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka'da düzenlenen aşure programında dostluk ve iyilik mesajları verdi.
AŞURE PROGRAMI DÜZENLENDİ
Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından organize edilen etkinlik, Muharrem ayındaki Yas-ı Matem orucunun ardından gerçekleştirildi. Etkinlikte Başkan Tugay'a, İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter ile dernek yöneticileri eşlik etti. Başkan Tugay, konuşmasında Hacı Bektaş-ı Veli'nin sözlerini hatırlatarak, dostluğun önemine vurgu yaptı.
DOSTLUK VE İYİLİK VURGUSU
“Kerbela, kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesidir. Bu zulüm karşısında boyun eğmeyen yiğitler var. Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Doğruluk dost kapısıdır.” diyen Başkan Tugay, toplumsal dayanışma ve iyilik çağrısında bulundu. Katılımcılara hitap eden Tugay, “Hepimiz insanız. Zor günlerimizde birbirimize kol kanat germeliyiz.” dedi. Etkinlikte ayrıca, Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar için deyişler söylendi, semah dönüldü. Alevi dedesi Hamza Takmaz, aşure duasını okudu ve katılımcılar duaya eşlik etti. Başkan Tugay, etkinliğe katılanlara aşure lokmalarını ikram etti.





