İzmir Büyükşehir Belediyesi, olası afet ve acil durumlarda kesintisiz haberleşmeyi güvence altına almak amacıyla kritik bir yatırıma imza attı. Gümüldür Akkaya Telsiz İstasyonu'nun 3,4 milyon TL'lik yatırımla yenilenen güneş enerjisi ve enerji depolama sistemi, şebekeden bağımsız çalışarak 6 bin kullanıcının iletişimini sağlıyor.
AFETLERE DİRENÇLİ KENT HEFDEFİNDE KRİTİK ALTYAPI
İzmir'in afetlere dirençli kent olma hedefi doğrultusunda, itfaiye, zabıta, metro ve diğer belediye birimlerinin kullandığı Sayısal Trunk Telsiz Sistemi'nin en önemli merkezlerinden biri olan Gümüldür Akkaya Telsiz İstasyonu, tamamen kendi enerjisini üreterek kesintisiz hizmet vermeye başladı. Bu yenilikçi sistem, şebeke elektriğindeki olası kesintilerden etkilenmeyerek acil durumlarda iletişimin devamlılığını sağlıyor.
KESİNTİSİZ İLETİŞİM İÇİN KENDİ ENERJİSİNİ ÜRETİYOR
Yaklaşık 40 kilovat kurulu güce ve 200 kilovatsaatin üzerinde enerji depolama kapasitesine sahip güneş enerjisi santrali ile donatılan tesis, güneşsiz geçen dört güne kadar dahi kesintisiz hizmet verebiliyor. Bu stratejik yatırım, özellikle 6 Şubat depremlerinde yaşanan iletişim aksaklıklarının ardından telsiz haberleşmesinin ne denli hayati önem taşıdığını bir kez daha ortaya koydu. İstasyon, güney bölgesindeki birçok istasyona hizmet vererek yaklaşık 6 bin telsiz kullanıcısının haberleşme altyapısını destekliyor. Ayrıca, olası arızalara karşı jeneratör desteği ve 15 güne kadar çalışabilen yedek yakıt kapasitesiyle de tam bir güvenlik ağı oluşturuyor.





