Kayseri Melikgazi Belediyesi Meclis Salonu’nda, kentin geleceğine yön verecek önemli bir iş birliği protokolü imzalandı. Bu protokol, Kayseri Melikgazi Belediyesi ile Erciyes Üniversitesi arasında, yerli ve milli meteoroloji uydu projesi KAY-SAT'ın hayata geçirilmesini amaçlıyor.
YERLİ MİLLİ UYDUNUN HEDEFLERİ
KAY-SAT projesi, Kayseri’yi uydu ve uzay teknolojileri alanında Türkiye’nin öncü merkezlerinden biri haline getirmeyi hedefliyor. Milli Teknoloji Hamlesi çerçevesinde, meteorolojik gözlem ve uydu teknolojileri alanındaki dışa bağımlılığın azaltılması amaçlanıyor. Elde edilecek veriler, iklim değişikliği ve bunun neden olduğu doğal afetlere karşı yerli teknolojilerle bir erken uyarı sistemi geliştirilmesine katkı sağlayacak.
PROJENİN GURURU VE ÖNEMİ
Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Palancıoğlu, Türkiye’den ilk kez atılacak olan meteoroloji uydusunun büyük bir gurur kaynağı olacağını vurgulayarak, “Bu önemli çalışma, akademik çalışmaların uygulamaya geçmesi açısından da kritik bir öneme sahip. Projenin 2,5 yıl içinde tamamlanmasını umuyoruz.” dedi. Erciyes Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Altun ise, üniversitelerin bilgi üretimi ve teknolojik gelişmelerin sahaya yansıması konusundaki yükümlülüklerine dikkat çekti.






