Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) gelenekselleşen İlk 1000 İhracatçı Raporu'nda yer alan 19 Kayseri firmasını başarılarından dolayı tebrik etti. Bu firmalar, 2025 yılı verilerine göre en fazla ihracat yapan ilk 1000 şirket arasına girmeyi başardı.
KAYSERİ EKONOMİSİNE BÜYÜK KATKI
Başkan Büyükkılıç, Kayseri'nin üretim, istihdam ve ihracat alanındaki başarılı performansına vurgu yaparak, şehir ve ülke ekonomisine sundukları katkıdan dolayı bu firmalarla gurur duyduklarını ifade etti. "Kayseri'nin girişimci, çalışkan ve alın teri döken iş insanları sayesinde önemli bir üretim üssü haline geldiğini" belirten Büyükkılıç, daha önce de Türkiye'nin İlk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde 11 firmanın yer almasının şehri onurlandırdığını hatırlattı.
İHRACAT ŞAMPİYONLARINDAN GURUR VEREN BAŞARI
TİM'in açıkladığı listede 15 Kayseri firmasının yanı sıra, Kayseri Serbest Bölgesi'nde faaliyet gösteren 4 firmanın da yer almasıyla toplamda 19 Kayseri firmasının bu önemli başarıya imza attığını dile getiren Başkan Büyükkılıç, "Bu başarılar, şehrimizin her koşulda üretme azim ve kararlılığının bir göstergesidir. İhracat şampiyonu firmalarımızı yürekten kutluyorum" dedi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın vurguladığı gibi Kayseri'nin Türkiye'nin üreten eli ve düşünen beyni olmaya devam edeceğini belirten Büyükkılıç, yerel yönetimler olarak sanayi ve ticaretin gelişimini desteklemeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.





