Kars, Hazreti Muhammed'in torunu Hazreti Hüseyin ve yarenlerinin Kerbela'da şehit edilmesinin 1387. yıl dönümünde anlamlı bir anma programına ev sahipliği yaptı. Muharrem ayının 10. günü, yani Aşure Günü'nde yaşanan bu acı olay, binlerce kişinin katılımıyla yeniden yâd edildi.

MATEMİN YANKILANDIĞI YÜRÜYÜŞ
Hazreti Ali Çarşı Camisi önünde toplanan kalabalık, Türk bayrağı, Atatürk ve Hazreti Ali'nin posterlerini taşıyarak Faikbey Caddesi üzerinden Işıklı Ehlibeyt Camisi'ne doğru yürüdü. Mersiyeler eşliğinde sinelerini döven ve vücutlarına zincir vuran katılımcılar, Hz. Hüseyin'i temsilen Zülcenah adlı atıyla yürüyen bir kişiyi de aralarında gördü. Gözyaşlarının sel olduğu bu yürüyüşte, siyahlar giymiş kadınlar Zülfikar kılıçlarıyla yer alırken, bazı vatandaşlar da korteje eşlik ederek acılarını dile getirdi.

VALİDEN KERBELA MESAJI
Cumhuriyet Caddesi'ndeki Işıklı Camisi'nde şehitler için dualar edildi, ardından Garnizon Şehitliği'ne geçilerek tüm şehitler anıldı. Aşure Meydanı'nda saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın ardından başlayan programda Kur'an-ı Kerim tilaveti okundu. Kars Valisi Ziya Polat, yaptığı konuşmada Kerbela'nın üzerinden asırlar geçse de hala insanlığın vicdanında yankılandığını belirterek, "Kerbela, hakkın, adaletin ve insanlık onurunun uğruna can vermenin adıdır. Hz. Hüseyin Efendi'miz, 'Zulme boyun eğmektense şerefli bir duruşla yaşamayı ve gerektiğinde bu uğurda can vermeyi' insanlığa miras bırakmıştır." dedi. Vali Polat, Kerbela'nın doğruluk, sabır, fedakarlık ve haysiyet dersi vermeye devam edeceğini vurguladı. Hz. Ali Çarşı Cami İmamı Ehlibeyt Alimi Behram Geley ise Aşure Günü'nün, İslam'ın Hz. Hüseyin'in şahadetiyle yeniden dirildiği ve Emevilerin gerçek yüzünün ortaya çıktığı bir gün olduğunu ifade etti.




