Kocaeli’de, vatandaşların kullanımına sunulan asansörler, zaman zaman sorumsuz davranışların hedefi haline geliyor.
SON ÖRNEK GEBZE'DE YAŞANDI
Bu durumun en son yaşandığı yer, Gebze Hünkar Üst Geçidi oldu. Akşam saatlerinde meydana gelen olayda, 4 kişilik bir grubun asansörün girişini kapattığı güvenlik kameralarına yansıdı. Görüntüler, grubun üst geçitteki asansörün önünü adeta işgal ettiğini gösteriyor.
KAMU MALINA SAYGI GÖSTERİLMELİ
Üstelik, bu kişilerin asansör önünde çekirdek yiyip, kabuklarını yere atması da kameralar tarafından kaydedildi. Bu tür davranışlar, vatandaşların kullanımına açık alanı kirlettiği gibi geçişi de zorlaştırıyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, özellikle yaşlılar, engelliler, hamileler ve çocuklu ailelerin ulaşımını kolaylaştırmak için bu asansörleri hayata geçirmişti. Bu hizmetlerin amacı dışında kullanılması, ihtiyaç sahibi vatandaşların günlük yaşamını olumsuz etkiliyor. Belediyeden yapılan açıklamada, ortak kullanım alanlarının korunması ve kamu malına sahip çıkılması konusunda vatandaşlara duyarlılık çağrısında bulunuldu.





