• Ziraat Bankası Reklam
GÜNDEM
Yayınlanma : 23 Haziran 2026 12:47
Düzenleme : 23 Haziran 2026 12:47

Konya'da gürültüye karşı ses bariyeri uygulaması başladı

Konya'da gürültüye karşı ses bariyeri uygulaması başladı
Konya'da KONYARAY Banliyö Hattı Projesi kapsamında gürültüyü önlemek için akrilik ses bariyerleri inşa ediliyor. Proje 2027'de işletmeye açılacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ile Konya Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle KONYARAY Banliyö Hattı Projesi'ni çevre dostu bir şekilde inşa ediyor.

morgan yeni köy

PROJE HIZLA İLERLİYOR

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, bu projenin Konya'nın toplu ulaşım tarihindeki en önemli yatırımlardan biri olacağını belirtti. Meram Garı'ndan başlayarak Lojistik Merkezi ve Pınarbaşı'na kadar uzanacak olan 23 kilometrelik hat için çalışmalar, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları tarafından kesintisiz sürdürüldüğünü ifade etti.

ALTUN REKLAM

SES BARIYERLERİYLE GÜRÜLTÜ ENGELLENİYOR

Projenin imalat çalışmaları yüzde 80 seviyesini geçmiş durumda. Başkan Altay, tren kaynaklı gürültüleri azaltmak amacıyla hattın kenarlarına geri dönüşüm alüminyum malzemeden üretilen akrilik ses bariyerleri inşa ettiklerini söyledi. Bu bariyerler sayesinde demiryolu gürültüsünün dışarıya yayılması engellenerek ses yalıtımı sağlanması hedefleniyor. Toplamda 4 kilometre uzunluğunda yapılacak ses bariyerlerinin şu an 3 kilometrelik kısmı tamamlandı. KONYARAY Banliyö Hattı’nın 2027 yılında işletmeye açılması planlanıyor. Başkan Altay, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt'a destekleri için teşekkür etti.