Konya Ticaret Odası tarafından düzenlenen Konya–Afganistan İkili İş Görüşmeleri (B2B) Organizasyonu, iki ülke iş dünyası temsilcilerini bir araya getirdi.
İŞ GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
Organizasyonda 50 Konyalı firma ile Afganistan'dan gelen 24 firma arasında toplam 158 iş görüşmesi yapıldı. Afganistan’ın Belh Ticaret ve Yatırım Odası Başkanı Muhammed İbrahim Gazanfer ve beraberindeki ticaret heyeti, Konya Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk’ü ziyaret etti. Bu ziyaret sırasında, iki odanın iş birliği protokolü imzalandı.
İKİ ÜLKE ARASINDAKİ BAĞLAR GÜÇLENİYOR
Başkan Öztürk, Türkiye ile Afganistan arasındaki ilişkilerin köklü bir geçmişe ve güçlü bir bağa sahip olduğunu vurguladı. Bu buluşmanın sadece ekonomik bir toplantı değil, aynı zamanda ortak tarih ve kardeşliğin güçlendirilmesi açısından önemli bir fırsat olduğunu ifade etti. Ayrıca, Konya'nın sanayi altyapısı ve lojistik imkânlarıyla Türkiye’nin önemli ticaret merkezlerinden biri olduğunu belirtti.
TİCARİ İŞ BİRLİĞİ ANLAŞMALARI İMZALANDI
B2B görüşmeleri sonucunda, Konyalı firmalar ile Afganistanlı firmalar arasında ticari iş birliği anlaşmaları imzalandı. Bu organizasyon, iki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı iş bağlantılarının kurulması açısından kritik bir adım oldu.






