Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Kocaeli Sahilleri Su Kazaları Engelleme Merkezi (KOSKEM) ekipleri, deniz sezonunun başlamasıyla birlikte yoğun bir çalışmaya girdi.
33 HAYAT KURTARILDI
13 Haziran'da göreve başlayan ekipler, sezonun ilk haftasında 33 vatandaşı boğulma tehlikesinden kurtararak potansiyel kazaların önüne geçti. KOSKEM, 2005 yılından bu yana Kocaeli sahillerinde cankurtaranlık hizmeti veriyor ve bu süreçte deniz güvenliğini sağlamak, boğulma vakalarını önlemek ve su kazalarına hızlı müdahale etmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor.
BAYRAMOĞLU’NDA YOĞUN MÜDAHALE
13-21 Haziran tarihleri arasında yapılan müdahalelerde, en fazla kurtarma vakası Bayramoğlu sahilinde yaşandı. Ekipler, bu bölgede yalnızca bir haftada 20 kişiyi kurtararak olası boğulma vakalarının önüne geçti. Cebeci, Seyrek ve Bağırganlı sahillerinde de 3’er kurtarma operasyonu gerçekleştirilirken, Darıca’da 4 kişi kurtarıldı. Vatandaşlar, cankurtaran bulunan alanlarda denize girmeleri ve uyarı bayraklarını dikkate almaları konusunda uyarıldı. KOSKEM ekipleri, 13 Haziran–13 Eylül tarihleri arasında Kocaeli sahillerinde haftanın 7 günü görev yaparak, Karadeniz ve Marmara kıyılarında toplam 13 plajda vatandaşların güvenliğini sağlamak için nöbet tutuyor.







