• Ziraat Bankası Reklam
EĞİTİM
Yayınlanma : 23 Haziran 2026 17:49
Düzenleme : 23 Haziran 2026 17:49

Maltepe'de engelleri aşanlar mezun oldu, üretime katıldı

Maltepe'de engelleri aşanlar mezun oldu, üretime katıldı
Maltepe Belediyesi Üreten Engelliler Merkezi, engelli bireylerin meslek edindiği ve ürettikleri ürünlerle gelir elde ettiği bir mezuniyet töreni düzenledi. Başkan Esin Köymen, engellilerin toplumsal katılımını ve ekonomik güçlenmesini vurgu

Maltepe Belediyesi'nin engelli bireylerin topluma entegrasyonunu ve ekonomik bağımsızlığını güçlendirme hedefiyle kurduğu Üreten Engelliler Merkezi, bir grup daha mezununu uğurladı. Bu anlamlı törenle, eğitimlerini başarıyla tamamlayan kursiyerler, sertifikalarını alarak yeni bir başlangıca adım attı.

morgan yeni köy

ÜRETİM VE GELİR ELDE ETME İMKÂNI

Merkezde verilen prototip hediyelik eşya yapımı, ahşap boyama ve şiş örgücülüğü gibi çeşitli kurslara katılan bireyler, aldıkları eğitimle hem meslek edindi hem de ürettikleri ürünleri satışa sunarak önemli bir gelir elde etme fırsatı yakaladı. Elde edilen tüm gelir, kursiyerler arasında adil bir şekilde paylaştırılarak ekonomik destek mekanizması oluşturuldu. Maltepe Belediye Başkanı Esin Köymen, törende yaptığı konuşmada, engelli bireylerin üretim süreçlerine aktif katılımının ve ekonomik olarak güçlenmesinin toplumsal kalkınma için taşıdığı büyük öneme vurgu yaptı. Köymen, "Bu merkezde bireyler sadece bir zanaat öğrenmiyor; aynı zamanda karşılıklı destek, özgüven ve üretme bilincini de geliştiriyorlar. Engelli komşularımızın hayatın her alanında yer almasını ve görünür olmasını önemsiyoruz. Buradan çıkan her eser, azmin ve başarının bir kanıtıdır. Maltepe Belediyesi olarak engelli bireylerimizin her zaman yanında olmaya ve onların üretkenliğini desteklemeye devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.