Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Mamak Metrosu'nun (Dikimevi-Natoyolu Uzatma Hattı) devam eden inşaat çalışmalarını bizzat yerinde inceledi. 7,46 kilometrelik devasa proje, 8 istasyondan oluşuyor ve bölge halkının ulaşımına önemli katkılar sağlaması bekleniyor. Yavaş'a bu önemli inceleme sırasında çeşitli ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri ve Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin üst düzey bürokratları da eşlik etti.
BEŞ İSTASYONDA HAREKETLİLİK SÜRÜYOR
Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ Proje Müdürü Arif Volkan İçöz, mevcut durumda planlanan 8 istasyondan 5'inde yapım çalışmalarının hızla devam ettiğini aktardı. Projenin başlangıç tarihi olarak 16 Temmuz 2025'i veren İçöz, hattın tam kapasiteyle hizmete gireceği tarihi ise 14 Ocak 2029 olarak öngörüyor. Bu bilgiler ışığında, çalışmaların ne denli titiz bir planlama ile ilerlediği gözler önüne serildi.
YAVAŞ'TAN TAHMİN EDİLEN BİTİŞ TARİHİ
İncelemelerin ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Başkan Yavaş, "Metro ne zaman bitecek?" sorusuna verdiği yanıtla dikkat çekti. Yavaş, "Seçimden önceye çekeriz inşallah" diyerek, projenin tamamlanma sürecini öne çekme ihtimaline işaret etti. Ayrıca, Ankara'da yapımı planlanan Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca metro hatları hakkında da bilgi veren Yavaş, bu hatların ihale hazırlıklarının tamamlanmak üzere olduğunu ve yakın zamanda ihaleye çıkılacağını duyurdu.





