Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin geleneksel sokak oyunlarını yeniden canlandırmak amacıyla düzenlediği 17. Sokak Oyunları Şenliği, Reşat Oyal Kültür Parkı'nda yüzlerce çocuğa unutulmaz bir gün yaşattı. Bu yılki şenlik, özellikle kırsal bölgelerden ve uzak ilçelerden gelen 400 öğrenciyi geleneklerin sıcaklığıyla buluşturdu.
GEÇMİŞİN NEŞESİ YENİDEN CANLANDI
Şenlik, katılımcı çocukların Bursa Kent Müzesi ve Merinos Tekstil Sanayi Müzesi'ni ziyaret etmesiyle başladı. Ardından hep birlikte Karagöz gölge oyununu izleyen minikler, nostaljik bir yolculuğa çıktı. Günün en heyecanlı bölümü ise Reşat Oyal Kültür Parkı'nda yaşandı. Burada kurulan oyun istasyonlarında 'istop', 'saklambaç', 'yakan top', 'cilli', 'mendil kapmaca' ve 'ip atlama' gibi geleneksel oyunlar hem öğretildi hem de büyük bir coşkuyla oynandı. Çocuklar, ekran bağımlılığının gölgesinde kalan bu oyunlarla doyasıya eğlenerek yüz yüze iletişimin ve takım ruhunun keyfini çıkardılar.
OYUNLARLA GELİŞEN BECERİLER VE BAŞKAN VEKİLİ'NDEN DESTEK
Bu özel gün, çocukların sadece eğlenmesini sağlamakla kalmadı, aynı zamanda iş birliği, paylaşma, dayanışma ve birlikte üretme gibi temel becerilerini de pekiştirmelerine olanak tanıdı. Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin de şenlik alanını gezerek çocuklarla bir araya geldi. Şahin, teknolojinin hayatımıza hakim olduğu, komşuluk ilişkilerinin zayıfladığı ve çocukların sınav stresinden dolayı sokakta oyun oynamaya yeterli zaman bulamadığı günümüz koşullarında bu tür etkinliklerin önemine vurgu yaptı. 'Çocuklarımızın mutlu ve başarılı bireyler olmasını istiyoruz' diyen Şahin, Bursa'da yaşayan herkesin mutluluğunu önemsediklerini belirtti.





