Yaz mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte artan orman yangını riskine karşı Kocaeli'de önemli bir farkındalık etkinliği düzenlendi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Kocaeli Gönüllüleri'nin ortaklaşa yürüttüğü "Yanmadan Tedbir Al" sloganlı etkinlik, İzmit Kent Ormanı'nda gerçekleştirildi. Bu anlamlı buluşmada, orman yangınlarının en önemli tetikleyicilerinden olan cam ve pet şişe gibi yanıcı atıklar doğadan titizlikle toplandı.
TEDBİRİN ÖNEMİ VURGULANDI
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sivil Toplum Kuruluşları ile İlişkiler Dairesi Başkanı Sabahattin Yamak, etkinlikte yaptığı konuşmada, orman yangınlarının yüzde 95'inin insan kaynaklı olduğuna dikkat çekti. Yamak, "Ormanlarımız yandığında sadece doğa zarar görmüyor. İnsanlarımızı, canlıları ve yılların emeğini kaybediyoruz. Ağaçları yeniden dikebiliriz ama kaybettiğimiz canları geri getiremeyiz." diyerek toplumsal duyarlılık çağrısında bulundu. Etkinliğe oğluyla birlikte katılan Yamak, yangın riskini artıran cam şişe ve benzeri atıkların toplanmasına bizzat destek verdi.
GELECEĞE SAHİP ÇIKMAK
Kocaeli Gönüllüsü Serdar Şimşek de çocuklarıyla birlikte etkinliğe katılarak çevre bilincinin gelecek nesillere aktarılmasının önemini vurguladı. Şimşek, "Çocuklarımıza daha temiz, daha güvenli ve daha yaşanabilir bir şehir bırakmak zorundayız. Bu tür etkinlikler sadece bugünü değil, geleceği de koruyor." ifadelerini kullandı. Toplanan atıkların yangınların nedenlerini gözler önüne serdiğini belirten Şimşek, vatandaşlardan doğaya hiçbir atık bırakmamaları konusunda uyarıda bulundu. Küçük ihmallerin dahi telafisi mümkün olmayan sonuçlara yol açabileceğini hatırlattı.





