Orta Doğu'da uzun süren bir sessizliğin ardından tansiyonun yeniden yükseldiği bildirildi. Hürmüz Boğazı'ndan geçmekte olan ABD bayraklı bir kargo gemisinin İHA saldırısına uğraması, bölgedeki gerilimi doruk noktasına taşıdı.
KARŞILIKLI SALDIRILAR BAŞLADI
Bu saldırının hemen ardından ABD Ordusu'nun, İran'ın Hürmüz Boğazı çevresindeki stratejik üslerine yönelik misilleme harekatı başlattığı öğrenildi. Ancak tansiyon bununla da sınırlı kalmadı. İran Devrim Mu Muhafızları Ordusu da boş durmadı ve bölgedeki ABD üslerine karşı kapsamlı bir füze saldırısı düzenlediğini duyurdu.
İRAN'DAN SERT UYARI: PİŞMAN OLACAKLAR
Yaşananların ardından İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, sosyal medya üzerinden yaptığı dikkat çekici açıklamada, ABD'nin ateşkes anlaşmasını ihlal ettiğini belirterek, "Pişman olacaklar." ifadelerini kullandı. Bu gelişmeler, bölgedeki barış umutlarını zedelerken, yeni bir çatışma dalgasının habercisi olabileceği endişesini taşıyor.





