Sakarya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ), 2025-2026 eğitim öğretim yılında binlerce öğrenciyi 'Su Müfettişi' olarak yetiştirerek suyun korunması ve tasarruf bilincinin aşılanması konusunda önemli bir projeyi başarıyla tamamladı. Yıl boyunca 16 ilçede yürütülen bu kapsamlı eğitimlerle, minik gönüllüler suyun değerini öğrendi ve Sakarya'nın su geleceğini koruyacak yeni elçiler olarak yetiştirildi.
GELECEĞİN KORUYUCULARI YETİŞİYOR
Proje kapsamında, öğrencilere su tasarrufu ve çevre bilinci kazandırmak amacıyla animasyonlar, özel videolar ve interaktif etkinlikler kullanılarak zenginleştirilmiş eğitimler verildi. Bu sayede öğrenciler, hem eğlenerek öğrendiler hem de 'Su Müfettişi' unvanını alarak su kaynaklarının korunması konusunda gönüllü elçiler haline geldiler. Eğitim maratonunun son durağı Adapazarı Karaman İlkokulu oldu ve burada da coşkulu bir kapanış programı düzenlendi.
SU MÜFETTİŞLERİNE GÖREV BAŞI TALİMATI
SASKİ Genel Müdürü Seyit Sakallıoğlu, kapanış programında öğrencilerle bir araya gelerek onlara seslendi. Sakallıoğlu, "Sizler artık evinizde, okulunuzda ve sokağınızda suyun koruyucularısınız. Sakarya’nın temiz su kaynaklarını yarınlara güvenle taşımak için en büyük gücümüz sizlersiniz. Evde boşa akan tek bir musluğu kapattığınızda, dünyamızın geleceğine hayat vermiş olacaksınız." diyerek öğrencilerin bu önemli görevdeki rolünü vurguladı. Eğitimin sonunda öğrencilere çevre bilincini pekiştiren ve tasarrufu teşvik eden hediyeler takdim edildi.






