Sakarya'da trafik akışının can damarı olan kavşaklardaki sinyalizasyon sistemleri, artık güneş enerjisiyle hem daha güvenli hem de daha kesintisiz çalışacak. Sakarya Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Altyapı Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Trafik Şube Müdürlüğü, kavşak kontrol cihazlarının aşırı ısınma ve elektrik kesintisi sorunlarına köklü bir çözüm getirdi.
Yaz Sıcağında Trafik Işıkları Sönmeyecek
Özellikle sıcak yaz aylarında güneş ışınlarının doğrudan temas ettiği kavşak kontrol panolarında yaşanan aşırı ısınma, trafik lambalarının aniden kapanmasına yol açıyordu. Bu durum, hem trafikte aksamalara hem de kaza riskinin artmasına neden oluyordu. Yeni geliştirilen konseptle birlikte, sinyalizasyon sistemlerinin bağlı olduğu elektrik hattına entegre edilen güneş enerjisi panelleri, bu sorunu ortadan kaldırıyor. Bu sayede, sıcak havalarda yaşanan ve 12 saate kadar sürebilen kesintilerin önüne geçilmiş oluyor.
Güneş Enerjisiyle 18 Saat Kesintisiz Çalışma Garantisi
Uygulama kapsamında, trafik ışıklarının üzerine monte edilen güneş panelli çatı, panoların aşırı ısınmasını engelleyen bir gölgelik görevi görüyor. Ayrıca, bu panellerle üretilen enerji akü sistemlerinde depolanarak cihazların enerji ihtiyacını karşılıyor. GES sistemi sayesinde, trafik ışıkları arıza durumunda bile yaklaşık 18 saat boyunca güneş enerjisiyle çalışabiliyor. Elektrik kesintisi gece meydana geldiğinde ise ekipler sorunu çözene kadar yaklaşık 7 saat boyunca batarya desteğiyle trafik akışı sürdürülebiliyor. Bu yenilik, hem kazaların önlenmesine hem de yaya güvenliğinin sağlanmasına önemli katkı sunacak.





