Genç nesiller arasında giderek artan siber zorbalık vakalarına karşı topyekûn mücadele başlatıldı. Ankara'da düzenlenen ve İnternet Medya ve Bilişim Federasyonu (İMEF) tarafından organize edilen, Türk İnternet Medya Birliği (TİMBİR) tarafından desteklenen panelde, dijital şiddetin boyutları ve medya sorumluluğu masaya yatırıldı. Akademisyenler, kamu temsilcileri, STK'lar ve medya mensuplarının katıldığı panel, siber zorbalığın artık bireysel bir sorun olmaktan çıkıp toplumsal bir mesele haline geldiği konusunda hemfikir.
SİBER ZORBALIK TOPLUMSAL BİR SORUN HALİNE GELDİ
TİMBİR Genel Başkanı Süleyman Basa, açılış konuşmasında dijital dünyanın sunduğu fırsatların yanı sıra beraberinde getirdiği risklere dikkat çekti. Basa, "Bir ekranın arkasına saklanarak yazılan birkaç cümle, bir gencimizin hayatında derin izler bırakabiliyor. Siber zorbalık ve dijital şiddet; aileleri, eğitim kurumlarını, medyayı ve tüm toplumu ilgilendiren önemli bir sosyal mesele haline gelmiştir," diyerek durumun ciddiyetini vurguladı.
MEDYA BİLİNÇ ŞEKİLLENDİRİYOR
Süleyman Basa, medyanın rolüne de değinerek, dijital medyanın dilinin, üslubunun ve yayın politikasının gençlerin dijital kültürünü şekillendirmedeki kritik önemini belirtti. "İMEF olarak bizler, internet medyasının etik ve sorumlu yayıncılık anlayışıyla hareket etmesini savunuyoruz. Çünkü biliyoruz ki güçlü bir dijital gelecek, ancak güçlü bir medya kültürüyle mümkündür," diyen Basa, doğru ve etik yayıncılığın altını çizdi. Kurumlar arası iş birliğinin ve ortak aklın, gençler için güvenli bir dijital gelecek inşa etme sorumluluğunu yerine getirmede hayati önem taşıdığına vurgu yapıldı. Gençlere doğrudan seslenen Basa, dijital dünyanın gerçek hayatın bir yansıması olduğunu hatırlatarak, teknolojinin iyilik üretmek, bilgi paylaşmak ve birbirini güçlendirmek için kullanılması gerektiğini ifade etti. "Ekranın diğer tarafında da bir insan, bir duygu ve bir hayat olduğunu hiçbir zaman unutmayın," diyerek konuşmasını tamamladı.




