İstanbul'un kalbinde yer alan ve yıllarca nice hikayelere ev sahipliği yapmış Sirkeci Garı, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un müjdesiyle yeniden hayat buluyor. Bu tarihi yapı, özgün mimarisine sadık kalınarak, şehrin kültürel ve sanatsal nabzını tutacak yepyeni bir merkez haline getirilecek.
TARİHİ MİRAS YAŞAYACAK
Bakan Ersoy, Sirkeci Garı'nın sadece bir ulaşım noktası olmanın ötesine geçerek, kütüphaneler, sergi alanları, sanat galerileri ve tiyatro salonlarıyla dopdolu bir yaşam merkezine dönüşeceğini duyurdu. Bu dönüşümle birlikte, Avrupa'ya açılan tarihi bir kapı olan Sirkeci, artık bir kültür adası olarak da anılacak.
GELECEĞE TAŞINAN BİR YAŞAM ALANI
Gün boyu insanların vakit geçirebileceği, ilham alabileceği sosyal ve kültürel bir alana evrilecek Sirkeci Garı, şehrin hafızasında özel bir yere sahip olan bu tarihi mirası gelecek nesillere aktaracak. Yeniden işlevlendirme çalışmalarıyla, Sirkeci Garı'nın İstanbul'un kültürel dokusuna önemli katkılar sağlaması ve tarihi kimliğini geleceğe taşıyan bir simge olması amaçlanıyor.





