Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sümela Manastırı'nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk aşamasının tamamlandığını ve manastırın yeniden ziyaretçilere kapılarını açtığını duyurdu.
BAKIM VE GÜVENLİK ÇALIŞMALARI TAMAMLANDI
Ersoy, manastırın bulunduğu yamaçlarda gerçekleştirilen kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleri hakkında bilgi verdi. Alınan önlemlerle birlikte Sümela Manastırı'nın daha güvenli bir hale getirildiğini vurguladı. Çalışmaların bilimsel veriler ve uzman görüşleri doğrultusunda yürütüldüğünü ifade eden Bakan Ersoy, kültürel mirasın korunmasının önemine dikkat çekti.
KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI VE ZİYARETÇİLERİN GÜVENLİĞİ
Bakan Ersoy, "Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini koruyarak geleceğe taşımaya devam edeceğiz" dedi. Ziyaretçilerin en güvenli koşullarda ağırlanması için çalışmalara devam edeceklerini belirten Bakan, kültürel mirasın korunmasına yönelik hassasiyetin süreceğini ifade etti.





