• Ziraat Bankası Reklam
GÜNDEM
Yayınlanma : 26 Haziran 2026 16:31
Düzenleme : 26 Haziran 2026 16:31

Tarımda dijital devrim başlıyor: B-Reçete sistemi 1 Temmuz'da tüm Türkiye'de

Tarımda dijital devrim başlıyor: B-Reçete sistemi 1 Temmuz'da tüm Türkiye'de
Tarım ve Orman Bakanlığı'nın B-Reçete Sistemi, 1 Temmuz'dan itibaren 81 ilde faaliyete geçiyor. Sistem, tarımda kullanılan pestisitlerin izlenebilirliğini artırarak gıda güvenliğini güçlendirecek.

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinin kullanımını dijital ortamda takip edecek B-Reçete Sistemi'nin 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde eş zamanlı olarak hayata geçirileceğini müjdeledi. Bu yenilikçi sistemle birlikte, tarımsal üretimde kullanılan pestisitlerin izlenebilirliği artırılarak, tüketicinin sofrasına ulaşan ürünlerin güvenilirliği en üst düzeye çıkarılacak.

morgan yeni köy

TARIMSAL GÜVENLİK YENİ BOYUT KAZANIYOR

Bakan Yumaklı, 81 İl Tarım ve Orman Müdürünün katılımıyla gerçekleştirilen koordinasyon toplantısının ardından yaptığı açıklamada, sistemin yılın başından bu yana 4 pilot ilde başarıyla uygulandığını ve şimdi de tüm ülkeye yayılmaya hazır olduğunu belirtti. Bu dijital altyapı sayesinde, bitki koruma ürünlerinin üretiminden tarlaya sürülmesine kadar olan tüm süreçler şeffaf bir şekilde kayıt altına alınacak.

ALTUN REKLAM

PESTİSİT KULLANIMINDA ŞEFFAFLIK VE KONTROL

Yumaklı, uygulamanın temel gayesinin pestisit kullanımını bilimsel, şeffaf ve izlenebilir bir zemine oturtmak olduğunu vurgulayarak, bu sayede gıda güvenliğinin daha da güçlendirileceğini ifade etti. Sistem, üreticiler, bayiler ve ilgili kamu kurumları arasındaki koordinasyonu kolaylaştırarak, doğru ve kontrollü bitki koruma ürünü kullanımını teşvik edecek. Bakan Yumaklı, bu önemli projede emeği geçen herkese teşekkürlerini iletti.