Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen İhracatın Şampiyonları Ödülleri'nde, e-ticaret devi Trendyol, e-ihracat kategorisinde birinciliği kimseye bırakmayarak üst üste üçüncü kez zirveye oturdu. Bu başarı, şirketin küresel pazarlarda yerli üretimi ve Türk markalarını tanıtma vizyonunun somut bir göstergesi olarak öne çıkıyor.
TİCARET BAKANI VE TİM BAŞKANINDAN TRENDYOL'A ÖDÜL
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da teşrif ettiği törende, e-ihracat kategorisindeki birincilik ödülü Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe tarafından Trendyol Grubu Başkan Yardımcısı Sinan Cem Şahin'e takdim edildi. Trendyol, bu ödülle birlikte, yerli üretici ve KOBİ'leri küresel pazarlara bağlama misyonundaki kararlılığını bir kez daha kanıtlamış oldu. Şirket, "Made in Türkiye" etiketli ürünleri dünyanın dört bir yanına ulaştırarak, Avrupa ve Asya'da 35 ülkedeki 10 milyonu aşkın müşteriye her gün ortalama 200 binden fazla ürün sunuyor.
EKONOMİYE KATKI VE STRATEJİK BÜYÜME VURGUSU
Trendyol Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Erdem İnan, e-ihracatı Türkiye'nin sürdürülebilir büyümesi için kritik bir kaldıraç olarak gördüklerini vurguladı. İnan, platformlarındaki satıcıların büyük çoğunluğunun KOBİ'lerden oluştuğunu belirterek, teknoloji, lojistik ve pazarlama güçleriyle bu işletmelerin sınır ötesine açılmasına destek olduklarını ifade etti. Geçtiğimiz yıl 1 milyar doların üzerinde bir yatırımla e-ihracat operasyonlarını büyüten Trendyol'un, iş ortaklarının e-ihracat hacminin 1,5 milyar doları aştığı belirtildi. İnan, Türkiye'nin üretim gücüne olan inancını dile getirerek, markaların kalitesi ve Türkiye'nin stratejik konumu sayesinde e-ihracatta bölgesel bir güç olma hedefini yineledi. Ayrıca, Trendyol'un Türkiye ekonomisine yarattığı etkinin, her 1 liralık faaliyetin 6,94 liralık değere dönüştüğü vurgulandı.





