Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin kruvaziyer turizminde önemli bir başarıya imza attığını duyurdu. 2026 yılının Mayıs ayında limanlara yanaşan kruvaziyer gemi sayısı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %14,2'lik bir artışla 169'a yükselirken, bu gemilerle gelen yolcu sayısı da %10,8'lik bir artışla 257 bin 897'ye ulaştı. Bu rakamlar, Mayıs ayları bazında son 14 yılın en yüksek kruvaziyer gemi ve yolcu sayısını temsil ediyor.
YILIN İLK BEŞ AYINDA BÜYÜME SÜRDÜ
Bakan Uraloğlu, Denizcilik Genel Müdürlüğü'nün derlediği verilere göre, 2026 yılının Ocak-Mayıs dönemini de değerlendirdi. Bu beş aylık süreçte limanlara uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısı %2,2'lik bir artışla 324'e çıkarken, kruvaziyer yolcu sayısı ise %3,9'luk bir artışla 455 bin 580'e ulaştı. Bu veriler, Türkiye'nin kruvaziyer turizminde istikrarlı bir büyüme trendi yakaladığını gösteriyor.
KUŞADASI LİMANI LİDERLİĞİNİ SÜRDÜRÜYOR
Mayıs ayında en çok kruvaziyer gemisi ve yolcusunu ağırlayan liman Kuşadası oldu. Kuşadası Limanı'na 75 kruvaziyer gemisiyle 127 bin 670 yolcu giriş yaptı. İstanbul limanları 31 gemi ve 59 bin 176 yolcu ile ikinci sırada yer alırken, Bodrum Limanı 11 gemi ve 10 bin 889 yolcu ile üçüncü sırada kaydedildi. Yılın ilk beş ayında ise Kuşadası Limanı 129 kruvaziyer uğrağı ve 189 bin 141 yolcu ile liderliğini pekiştirdi. İstanbul limanları 66 gemi ve 115 bin 323 yolcu, İzmir Alsancak Limanı ise 26 gemi ve 51 bin 202 yolcu ile bu sıralamada yer aldı.





