Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar'ın müjdeli açıklamalarıyla Türkiye'nin enerji alanındaki başarısı gözler önüne serildi. Mayıs ayında elektrik üretiminde yerli ve yenilenebilir kaynakların payı rekor seviyelere ulaştı.
YERLİ VE YENİLENEBİLİR ENERJİDE BÜYÜK ADIM
Bakan Bayraktar, yaptığı açıklamada, mayıs ayında elektrik üretiminin yüzde 85'inin yerli kaynaklardan sağlandığını ve yenilenebilir enerji kaynaklarının payının ise yüzde 72,3'e yükseldiğini duyurdu. Bu veriler, Türkiye'nin enerji arz güvenliğini güçlendirme ve dışa bağımlılığı azaltma yolunda attığı adımların somut bir göstergesi olarak dikkat çekiyor.
HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ TARİHİ REKOR KIRDİ
Bu büyük başarının en önemli lokomotiflerinden biri ise hiç şüphesiz hidroelektrik santralleri oldu. Mayıs ayında 11,71 milyar kilovatsaat gibi tarihi bir üretimle rekor kıran hidroelektrik santralleri, Türkiye'nin toplam elektrik üretiminin yüzde 43,1'ini tek başına karşıladı. Bakan Bayraktar, ülkenin enerji potansiyelini en verimli şekilde değerlendirme ve 'Enerjide Tam Bağımsız Türkiye' hedefi doğrultusunda ilerleme konusundaki kararlılıklarını bir kez daha vurguladı.





