• Ziraat Bankası Reklam
BİLİM VE TEKNOLOJİ
Yayınlanma : 24 Haziran 2026 16:19
Düzenleme : 24 Haziran 2026 16:19

Türkiye, kuantum teknolojileri ile savunma sanayisini güçlendiriyor

Türkiye, kuantum teknolojileri ile savunma sanayisini güçlendiriyor
YÖK Başkanı Erol Özvar, 11 üniversite ve Savunma Sanayii Başkanlığı arasında kuantum teknolojileri için iş birliği protokolü imzalandığını açıkladı.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, Türkiye'nin kuantum teknolojileri alanındaki yetkinliklerini artırmak amacıyla önemli bir iş birliği protokolünün imzalandığını duyurdu.

morgan yeni köy

PROTOKOL İMZALANDI

Özvar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, 11 üniversite ile Savunma Sanayii Başkanlığı arasında “Savunma Sanayii Kuantum Teknolojileri Stratejik Yetkinlik Geliştirme İş Birliği Protokolü”nün hayata geçirildiğini belirtti. Bu iş birliğinin, Türkiye’nin kuantum teknolojilerindeki kapasitesini artırmayı hedeflediğini ifade etti.

ALTUN REKLAM

KUANTUM TEKNOLOJİLERİ İLE GELECEK ŞEKİLLENİYOR

Kuantum teknolojilerinin savunma sanayiinin geleceğini şekillendireceğini vurgulayan Özvar, protokolün ülkenin bilimsel ve teknolojik kapasitesini ileriye taşıyacak önemli bir adım olduğunu söyledi. Özvar, bu iş birliğinin temel hedeflerinin üniversitelerde üretilen bilginin stratejik değere dönüştürülmesi, nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi ve Türkiye’nin yüksek teknoloji alanlarında rekabet gücünün artırılması olduğunu vurguladı. YÖK Başkanı Özvar, “Tam bağımsız Türkiye” vizyonuna atıfta bulunarak, akademi ile savunma sanayiinin aynı hedef doğrultusunda buluşmasının ülke açısından önemli kazanımlar sağlayacağını belirtti. Protokolün hayata geçirilmesine katkı sunan Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün ve projede yer alan üniversitelere teşekkür etti.