Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, Türkiye'nin kuantum teknolojileri alanındaki yetkinliklerini artırmak amacıyla önemli bir iş birliği protokolünün imzalandığını duyurdu.
PROTOKOL İMZALANDI
Özvar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, 11 üniversite ile Savunma Sanayii Başkanlığı arasında “Savunma Sanayii Kuantum Teknolojileri Stratejik Yetkinlik Geliştirme İş Birliği Protokolü”nün hayata geçirildiğini belirtti. Bu iş birliğinin, Türkiye’nin kuantum teknolojilerindeki kapasitesini artırmayı hedeflediğini ifade etti.
KUANTUM TEKNOLOJİLERİ İLE GELECEK ŞEKİLLENİYOR
Kuantum teknolojilerinin savunma sanayiinin geleceğini şekillendireceğini vurgulayan Özvar, protokolün ülkenin bilimsel ve teknolojik kapasitesini ileriye taşıyacak önemli bir adım olduğunu söyledi. Özvar, bu iş birliğinin temel hedeflerinin üniversitelerde üretilen bilginin stratejik değere dönüştürülmesi, nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi ve Türkiye’nin yüksek teknoloji alanlarında rekabet gücünün artırılması olduğunu vurguladı. YÖK Başkanı Özvar, “Tam bağımsız Türkiye” vizyonuna atıfta bulunarak, akademi ile savunma sanayiinin aynı hedef doğrultusunda buluşmasının ülke açısından önemli kazanımlar sağlayacağını belirtti. Protokolün hayata geçirilmesine katkı sunan Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün ve projede yer alan üniversitelere teşekkür etti.






