İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir Nomtoibayar ve beraberindeki heyetle Bakanlıkta bir araya geldi. Görüşmede, iki ülke arasındaki stratejik ortaklığın güçlendirilmesi ve ticaret hacminin artırılmasına yönelik kapsamlı değerlendirmeler yapıldı.
TİCARET HACMİNİ ARTIRMA HEDEFİ
Bakan Çiftçi, görüşmenin ardından yaptığı paylaşımda, Türkiye ile Moğolistan arasındaki ticaret hacminin 500 milyon dolara yükseltilmesi hedefinin altını çizdi. Türkiye’nin 40 yıllık serbest bölge tecrübesini Moğolistan ile paylaşmaya hazır olduklarını belirten Çiftçi, iş birliğini güçlendirmek için gerekli iradenin mevcut olduğunu vurguladı.
FETÖ İLE MÜCADELE VURGUSU
Görüşmede ayrıca, terör örgütü FETÖ ile mücadele konusuna da değinildi. Çiftçi, Türkiye’nin bu konudaki hassasiyetini yineleyerek, Moğolistan’dan örgütle bağlantılı yapıların faaliyetlerinin sonlandırılması konusunda beklentilerini dile getirdi. Türkiye, Moğolistan ile ilişkilerini güven ve ortak fayda temelinde daha da geliştirmeyi amaçlıyor.





