Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin uzaydaki varlığını pekiştiren önemli bir kilometre taşını duyurdu. TÜRKSAT 5A uydusu, uzaydaki görevine başlayalı beş yıl oldu. Bu süre zarfında, uydu Türkiye'nin haberleşme altyapısına kritik katkılar sağlamaya devam etti.
UZAYDAKİ KÖPRÜMÜZ 5 YAŞINDA
Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, TÜRKSAT 5A'nın Türkiye'nin uzaydaki konumunu güçlendirdiğini ve haberleşme kapasitesini önemli ölçüde artırdığını vurguladı. Uydu sayesinde, haberleşme altyapısı daha geniş bir kapsama alanına ve daha yüksek bir kapasiteye kavuştu. Uraloğlu, "Beş yıldır uzaydaki köprümüz, haberleşmedeki gücümüz…" ifadeleriyle uydunun stratejik önemine dikkat çekti.
TÜRKİYE'NİN UYDU ÇALIŞMALARINDA ÖNEMLİ ADIM
Uraloğlu, TÜRKSAT 5A'nın Türkiye'nin uzay teknolojileri alanındaki ilerlemesinin bir kanıtı olduğunu belirtti ve bu başarıda emeği geçen herkese teşekkür etti. "TÜRKSAT 5A'nın uzay vatandaki 5. yılını gururla kutluyorum" diyen Bakan, uydunun Türkiye'nin uydu haberleşme kapasitesini artırma ve kapsama alanını genişletme hedeflerine ulaşmada kilit rol oynadığını ekledi.





