Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, 'Daha Yeşil Bursa' vizyonunu hayata geçirme hedefi doğrultusunda, küresel ölçekteki iyi uygulamaları yakından takip etmek amacıyla Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından Londra'da düzenlenen Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı'na katıldı. Biba, bu uluslararası platformda yaptığı açıklamalarda, Bursa'yı daha yeşil, daha güçlü ve daha dirençli bir şehir haline getirme konusundaki kararlılıklarını vurguladı.
KÜRESEL İKLİM MÜCADELESİNDE YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER
İki gün süren ve İngiltere'nin başkenti Londra'da gerçekleştirilen toplantıda, şehirlerin ulaşım, ısıtma ve konut sistemlerinde nasıl daha temiz ve ekonomik enerji çözümlerine yönelebileceği detaylı bir şekilde ele alındı. Uzun vadeli maliyetleri düşüren, düşük karbon salınımlı ve geleceğe hazır konutların inşası stratejileri üzerinde duruldu. Ayrıca, iklim değişikliğinin etkilerine uyum sağlama, döngüsel kaynak kullanımını teşvik etme ve sel riskine karşı daha dirençli hale getirme amacıyla atık su sistemlerinin modernizasyonu gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Toplantıda ayrıca, artan sıcaklıklar karşısında ısı direncinin nasıl artırılacağı ve iklim kaynaklı şoklara müdahalede yapay zekânın giderek artan rolü de mercek altına alındı. Toplantıya, Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba'nın yanı sıra Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras gibi önemli isimler de katıldı. Başkan Vekili Biba, bu yoğun program kapsamında gerçekleştirdiği temaslarda, 'Yarına yatırım yapmak: herkes için yeşil ve dayanıklı şehirler inşa etmek' teması etrafında şekillenen oturumlarda aktif rol aldı. Biba, "İklim değişikliğiyle mücadeleden şehir hizmetlerinde yenilikçi çözümlere, düşük karbonlu ulaşım ve altyapıdan yapay zekâ destekli kentsel yönetim uygulamalarına kadar pek çok konuda uluslararası deneyimleri dinleme ve paylaşma imkânı bulduk. Programa Türkiye'den katılan belediye başkanlarımız ile birlikte şehirlerimizin geleceğine dair verimli temaslarda bulunduk. Bursa’mızı daha yeşil, daha güçlü ve daha dirençli bir şehir haline getirmek için dünyadaki iyi uygulamaları yakından takip ediyor, yeni iş birlikleri için temaslarımızı ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz" ifadeleriyle, Bursa'nın geleceğine yönelik stratejik bir bakış açısı sergiledi.







