Bugün, 2025-2026 eğitim öğretim yılında 18 milyon öğrenci, karnelerini alarak yaz tatiline girdi. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yayımladığı mesajda öğrencilere, öğretmenlere ve velilere teşekkür ederek tavsiyelerde bulundu.
ÖĞRETMENLERE TEŞEKKÜR
Bakan Tekin, eğitim sürecinin sabır, süreklilik ve ortak sorumluluk gerektirdiğini vurguladı. Bu yıl da eğitim paydaşlarıyla önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirten Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulamasında ikinci yılın geride bırakıldığını ifade etti. Sahadan gelen geri bildirimler doğrultusunda modelin sürekli güncellenerek geliştirileceği bilgisini verdi.
YAZ TATİLİ DEĞERLENDİRİLMELİ
Yaz tatilinde eğitim faaliyetlerinin devam edeceğini belirten Bakan Tekin, okul öncesi yaz eğitimleri, halk eğitim merkezlerinde açılacak kurslar ve meslek liselerinde zanaat atölyeleri ile öğrencilerin kendilerini geliştirme fırsatı bulacaklarını söyledi. Öğrencilere, tatillerini yalnızca dinlenerek değil, kitap okuyarak, spor yaparak ve yeni beceriler kazanarak değerlendirmeleri tavsiyesinde bulundu. Ayrıca, teknolojinin bilinçli kullanımı ve temel kodlama, dijital tasarım gibi alanlarda kendilerini geliştirmeleri için çağrıda bulundu.





