İran, Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerin güvenliğini sağlamak amacıyla bir mekanizma kurulması konusunda ABD ile uzlaşmaya vardığını duyurdu.
MÜZAKERELERDE İLERLEME KAYDEDİLDİ
İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, İsviçre'de 18 saat süren müzakerelerin ardından yapılan açıklamada, görüşmelerde önemli ilerlemeler kaydedildiğini belirtti. Müzakere heyetinin çalışmalarını tamamladığını ifade eden Sözcü, teknik ekiplerin ise çalışmalarına devam ettiğini vurguladı.
RESMİ GÖRÜŞMELER BAŞLAYACAK
Sözcü, Hürmüz Boğazı'ndaki gemilerin güvenli geçişini sağlayacak mekanizmanın oluşturulması için anlaşmaya varıldığını ve nihai bir anlaşma sağlamak amacıyla resmi müzakerelerin başlatılmasına yönelik hazırlıkların da ele alındığını sözlerine ekledi. Ayrıca, Katar ve Pakistan tarafından yapılan ortak açıklamada, ilk oturumun olumlu bir atmosferde gerçekleştirildiği bildirildi.




