Birlik ve Dayanışma Sendikası, 3. Şube Başkanı Hacı Yusuf Eryazğan hakkında yürütülen disiplin işlemlerinin, sağlık çalışanlarının ifade özgürlüğünü ve sendikal haklarını hedef aldığını savundu.
DİSİPLİN SÜREÇLERİNE TEPKİ
Sendika Genel Başkanı Dr. Ahmet Mehlepçi, Ankara’da Sağlık Bakanlığı önünde düzenlenen basın açıklamasında, bu soruşturmaların sadece bir sendika yöneticisini değil, sağlık çalışanlarının örgütlenme hakkını da tehdit ettiğini belirtti. Eryazğan hakkında yürütülen işlemlerin, bireysel bir disiplin süreci olarak değerlendirilmemesi gerektiğini vurguladı ve bunun, sağlık çalışanlarının anayasal haklarına yönelik bir baskı olduğunu öne sürdü. Dr. Mehlepçi, Hacı Yusuf Eryazğan’ın uzun yıllardır aile hekimleri ve sağlık çalışanlarının sorunlarını gündeme taşıdığını ifade etti. Eryazğan’ın sağlık politikalarına yönelik eleştirilerini demokratik yollarla dile getirdiğini belirten Mehlepçi, bu nedenle çeşitli soruşturmalarla karşılaştığını ve disiplin cezaları talep edildiğini aktardı. Ayrıca, sosyal medya paylaşımlarına ilişkin savcılığın suç unsuru bulmadığını ve kovuşturmaya yer olmadığına dair karar verildiğini savundu.
İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ TEMEL HAKTIR
Hacı Yusuf Eryazğan, sağlık politikalarına yönelik eleştirileri nedeniyle daha önce açılan davalarda Bakanlığın kaybettiğini hatırlattı. Bu kez, savcılığın suç unsuru görmediği paylaşımlarının disiplin sürecine konu edildiğini belirtti. Eryazğan, uygulanan işlemlerin yalnızca kendisine değil, eleştirel görüşlerini dile getiren tüm sağlık çalışanlarına ve sendikalara yönelik bir mesaj niteliği taşıdığını ifade etti. Sağlık sistemindeki sorunların çözümü yerine eleştiren çalışanların hedef alındığını savunan Eryazğan, sendikal mücadelelerinin ve sağlık çalışanlarının sorunlarını kamuoyuna aktarmaktan vazgeçmeyeceklerini vurguladı.





