Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenen 11. Türk Tıp Dünyası Kurultayı ve TÜSEB Aziz Sancar Bilim, Hizmet ve Teşvik Ödülleri Töreni'nde önemli açıklamalarda bulundu. Memişoğlu, insanlığın tarih boyunca şifa arayışını sürdürdüğünü vurguladı ve Türkiye Yüzyılı vizyonunun sağlık alanında büyük bir dönüşüm sağladığını belirtti.
SAĞLIK POLİTİKALARINDA YENİ DÖNEM
Memişoğlu, göreve geldiklerinden bu yana 79 yeni mevzuat düzenlemesi hazırladıklarını ve tüm illerde sağlık yapısını yerinde incelediklerini ifade etti. Bu çalışmalar sonucunda sağlık politikalarını “Koruyan, Geliştiren ve Üreten Sağlık Modeli” olarak yeniden tanımladıklarını aktardı. Ayrıca, “Koruyan Sağlık” yaklaşımı ile vatandaşların hastalanmadan sağlıklı kalmasının hedeflendiğini söyledi.
RANDEVU BEKLEME SÜRESİ AZALDI
Bakan Memişoğlu, bir buçuk yılda birinci basamak yatırımlarının güçlendirildiğini ve dijital dönüşümün ilerlediğini belirtirken, randevu bekleyen hasta sayısının 4 milyondan 400 binin altına düştüğünü açıkladı. MHRS üzerinden 79 branşın 72’sinde aynı güne randevu verebildiklerini vurguladı. Ayrıca, normal doğum hizmetlerinde önemli düzenlemeler yapıldığını ve primer sezaryen oranında düşüş yaşandığını da ifade etti.






